به روایت نگاه

یک_هفته

1398/4/23 12:05
نویسنده : سمانه
100 بازدید
اشتراک گذاری

🍃
مادربزرگ‌ها یک عمر بیخ گوش‌مان می‌خواندند «مادر شدن که ترس نداره.» این‌جوری بهمان می‌گفتند که ترس‌مان بریزد. می‌گفتند مادر شدن آن‌قدرها هم سخت نیست. میوه‌ی دلت را پس از نه ماه می‌چینی: کاشت، داشت، برداشت. تمام. زرنگی مادربزرگ‌ها این بود که راز اصلی را نمی‌گفتند. نمی‌گفتند «مادر شدن» چه آسان، «مادری کردن» چه مشکل. نمی‌گفتند زنان عالم همه از مادری کردن ترسیده‌اند و می‌ترسند.
مادری کردن همان‌قدر که اسمش به غولی بزرگ می‌ماند و فکر کردن به سختی‌اش دل آدم را می‌لرزاند، می‌تواند کاری باشد عجیب و شیرین و پیچیده. نه آن‌قدر آسان است که هر مادر به خودی خود آن را بلد باشد، نه آن‌قدر سخت است که کلاس‌های آمادگی کنکورِ مادری بخواهد. اغراق نیست اگر بگوییم همه‌ی تازه‌مادران پس از زایمان با دنیایی بس شگفت روبه‌رو می‌شوند که از آن هیچ نمی‌دانند اما کمی که می‌گذرد، هر مادر راه و روش خودش را پیدا می‌کند، صاحب سبک می‌شود و به ‌تدریج یاد می‌گیرد با موجود کوچک دوست‌داشتنی‌اش به مثابه‌ انسانی زمینی برخورد کند، نه موجودی فرازمینی...
(هفته ی چهل و چند ، نشر اطراف، دبیر مجموعه فاطمه ستوده. بیست روایت از مادری در همین روزها)
#الحمدالله_علی_کل_حال
#یک_هفته

پسندها (2)

نظرات (2)

مامان اعظممامان اعظم
14 بهمن 99 12:09
مبارک باشه.انشاالله قدمش براتون پر از خیر و برکت باشه.

 
سمانه
پاسخ
ممنون 😊
معصومه باروئیمعصومه باروئی
14 بهمن 99 12:09
فدای اون پاهای کوچولوت بشم نفس عمه 😘😍💗آهای همه ی قرارم کیو جز تو دارم تو اومدی تو زندگیم شدی دار و ندارم غمم نیست ديگه باتو نه هیشکی ديگه جاتو نه نميگيره تو قلبم دردونه ی قلبم باتو باتو من غرق حال خوبم دوست دارم آهای عزیزتراز جونم میلرزه دلم تا اینکه ميام بگم من همونم که یک دل نه صددل عاشقتم 😘😘💗💗💗💗💗💗💗💗💗
سمانه
پاسخ
عزیزی عمه خانمی😊